Zout van de AH & een landingsbaan tussen de huizen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Margot - WaarBenJij.nu Zout van de AH & een landingsbaan tussen de huizen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Margot - WaarBenJij.nu

Zout van de AH & een landingsbaan tussen de huizen

Blijf op de hoogte en volg Margot

06 April 2015 | Peru, Cuzco

Zo, mijn eerste twee dagen in het verre Zuid-Amerika zitten erop.Jullie liggen waarschijnlijk allemaal te slapen. Hier is het nu 21.00 uur en ik heb mooi nog even de tijd om deze eerste, echte blog te schrijven voordat ik mijn bed in duik.

De vlucht was vrijdag erg goed gegaan. Ik zat niet naast stinkende, boerende of andere vreemde mensen, dus het was lekker rustig. Er wordt goed voor je gezorgd tijdens zo'n lange vlucht en dankzij het uitgebreide filmassortiment heb ik me niet verveeld. 
Om 18.15 uur (lokale tijd) was ik in Lima. Als je korter dan 90 dagen in Peru blijft, heb je geen visum nodig, maar natuurlijk had ik me ontzettend druk gemaakt en zag ik het al gebeuren dat ik niet door de douane zou mogen. Zorgen om niets, want eenmaal bij de douane schreef la señora gewoon 183 dagen in mijn paspoort "zodat ik nog meer tijd zou hebben om de taal goed te leren".

Mijn bagage had ik snel gevonden en eenmaal door de Custom Control kon ik op zoek naar de taxichauffeur met mijn naam op zijn bordje. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan, aangezien ik én mijn bril niet op had én er zo'n 50 mannen en vrouwen stonden die bordjes omhoog hielden. Eenmaal in de taxi gingen we het verkeer van Lima in. Nou, dat was me nogal wat. Volgens mij heeft iedereen zijn claxon met plakband vast geplakt zodat ze er niet iedere keer opnieuw op hoeven te drukken. Daarnaast hebben we zeker drie keer bijna een taxibusje in de flank van de taxi gehad en hebben ze in Lima amper snelheidsregels. Dat was een bijzondere ervaring! 
Lima is overigens in twee woorden te omschrijven: blok beton.

De eigenaar van het hostel bleek Nederlands te zijn en hij kwam oorspronkelijk ook nog uit Oss. Wat is de wereld toch klein! Tijdens het ontbijt in het hostel bleek ook weer dat hij Nederlander is, want er stond gewoon een potje zout van de AH op tafel!

De binnenlandse vlucht naar Cusco verliep iets minder soepel dan verwacht. Ik zou om half 11 vliegen, maar toen ik me om 10 over 8 incheckte, kreeg ik te horen dat ik direct naar de gate moest, omdat het vliegtuig om 9.00 uur zou vertrekken. Eenmaal bij de gate aangekomen, bleek er vertraging te zijn vanwege slechte weersomstandigheden. Na 10 minuten moesten we ook nog van gate veranderen en uiteindelijk zijn we 2,5 uur later vertrokken dan gepland. 

Na een vlucht van iets meer dan een uur landden we in Cusco tussen de huizen. Blijkbaar hadden ze alleen nog tussen de huizen plaats voor een landingsbaan...
De transfer in Cusco was goed geregeld en uiteindelijk was ik om half 3 bij mijn gastgezin. Ik kreeg een uitgebreide lunch en daarna ben ik even gaan liggen, omdat ik last van hoofdpijn had vanwege de hoogte en de vermoeidheid.

Hoewel de communicatie regelmatig voor problemen zorgt, voel ik me hier wel op mijn gemak. Het zijn erg aardige mensen en ze doen ontzettend hun best. Vandaag heeft de gastvrouw me meegenomen naar het centrum en zijn we naar een mis geweest. Nu ben ik niet zo van de kerk, maar het was fijn om even samen met haar op pad te zijn en zo wat te kunnen praten. 

's Middags werd er vanuit de school een rondleiding door de stad georganiseerd voor alle nieuwe mensen. Dat waren er 6, maar allemaal erg aardig. Na de rondleiding zijn we nog wat gaan drinken en dat was erg gezellig. 

Hoewel de jetlag meevalt, ben ik wel erg moe vanwege het reizen en alle nieuwe indrukken. Daarom duik ik mijn bed zo maar eens in, want ik moet morgen wel uitgerust zijn voor de test! Morgen begint het dus eigenlijk pas echt. Ik ben ontzettend benieuwd, maar ik heb er ook veel zin in! 

Tot snel! 

Liefs,
Margot

  • 06 April 2015 - 08:31

    Jenny:

    Haa lieve Margot, wat fijn om te lezen hoe het met je gaat. Was erg benieuwd hoe de reis was verlopen. Nu lekker slapen en alvast heel veel succes morgen! Genietze daar :). Liefs, Jenny & Sander

  • 06 April 2015 - 09:00

    Bernadette:

    Hoi Margot,

    Leuk om je blog te lezen. Fijn dat de reis goed is gegaan. Succes met de spaanse les.

    Bernadette

  • 06 April 2015 - 10:38

    Riet Van Zandvoort:

    Goede morgen Margot, het is hier nu koffietijd, 10.45 uur. Wat een duidelijk reisverslag, je zit al vol indrukken. Ik ben trots op je. Boel kusjes en groeten. (Ga nu koffie zetten)

    OMA

  • 06 April 2015 - 13:46

    Monic:

    Leuk om te lezen Margot, veel succes en ik blijf je volgen.

  • 09 April 2015 - 03:55

    Rein W.M. Van Zandvoort:

    Hoi Margot, geweldig leuk om je eerste reisverslag te lezen, inderdaad, de wereld is groter dan Oss, maar dat lijkt blijkbaar maar zo.
    Het zal zonder twijfel weer een groot avontuur worden, maar dat kun jij makkelijk aan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 6897

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: