Titicacameer - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Margot - WaarBenJij.nu Titicacameer - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Margot - WaarBenJij.nu

Titicacameer

Blijf op de hoogte en volg Margot

19 Mei 2015 | Peru, Cuzco

Inmiddels zit mijn tweede week vrijwilligerswerk er ook alweer op. De tijd lijkt veel sneller te gaan dan in de eerste vier weken. 

Deze week was niet super interessant. Ik ben braaf iedere dag naar mijn 'werk' gegaan, maar echt veel heb ik niet hoeven doen. Ik zat deze week in de groep met de jongste kinderen en hier verliep alles nog ongeorganiseerder dan in de andere groep. 

Op maandagochtend beginnen ze hier met het hijsen van de vlag. Alle kinderen moeten in rijen gaan staan. Ze marcheren en tijdens het marcheren zingen ze het Peruaanse volkslied en dat van Cusco. Daarna worden er twee kinderen uitgekozen die de vlag mogen hijsen. Dit hele ritueel is wél goed gestructureerd. Daar verbaas ik me dan over aangezien het in de klas regelmatig één grote chaos is.

Eigenlijk heb ik de hele week vooral geholpen met knutselen, knippen en kleuren. 
Donderdag waren de kinderen vrij in verband met Hemelvaartsdag en dus hoefde ik ook niet te komen. Zo'n dagje vrij kan soms zo lekker zijn! 

Na deze tweede week vrijwilligerswerk had ik wel een heel leuk weekend voor de boeg. We zijn namelijk naar het Titicacameer geweest! 

Op vrijdagavond hebben we de nachtbus naar Puno genomen. De bus vertrok om 22.00 uur en om 5.00 uur 's ochtends waren we in Puno. Daar werden we opgehaald door iemand van het reisbureau. Na 2,5 uur wachten in het reisbureau kon de tour dan eindelijk beginnen. 
Vanuit de haven van Puno gingen we met een boot naar Uros, de Islas Flotantes. Deze kleine eilanden zijn allemaal gemaakt van riet en er wonen echt mensen! Hoe ze het volhouden in de kou 's nachts weet ik niet, maar er zijn ontzettend veel van dit soort kleine eilandjes dus blijkbaar is het toch ergens aantrekkelijk om op zo'n eiland te wonen. 

Rond 1 uur kwamen we aan op het volgende eiland, Isla Amantani. Hier werden we opgewacht door ons gastgezin. We kregen een heerlijke lunch en na de lunch hebben we met heel de groep toeristen de berg op het eiland beklommen. Vanaf de top hadden we een prachtig uitzicht over het meer.
De hele dag was het grijs en koud, maar net op dat moment brak de zon door en werd het water verlicht door de zonnestralen. Het was prachtig! 

Na het avondeten in het gastgezin werden we in traditionele kleding gehesen en gingen we naar 'la fiesta'. Op het feest werd door een bandje traditionele muziek gespeeld en iedereen danste met iedereen. Het was een ontzettend mooie ervaring.

Zondagochtend hadden we al vroeg ontbijt en direct daarna hebben we de boot genomen naar het derde en laatste eiland van dit weekend, Isla Taquile. Zondag scheen de zon gelukkig wel en we hadden dan ook een prachtig uitzicht over het meer. Je kon zelfs het vaste land van Bolivia zien! 
Op dit eiland hebben we ook geluncht en rond 1 uur begonnen we aan de 3 uur durende bootreis terug naar Puno. 

Puno is geen super interessante stad. Ik denk dat het alleen bekend is, omdat je vanuit hier naar de eilanden kunt. Wel hebben we er heerlijk Mexicaans gegeten!
Om half 10 's avonds hadden we uiteindelijk de bus terug naar Cusco.

Vanochtend was wel even heavy, aangezien we om half 6 thuis waren en ik om 9 uur gewoon weer naar mijn vrijwilligerswerk moest, maar ach, het was het meer dan waard! 

Deze week heb ik slechts drie dagen vrijwilligerswerk, want donderdag ga ik eindelijk (!!) naar Machu Picchu.Ik ga de Inca Jungle Trail doen wat inhoudt dat ik de eerste dag ga mountainbiken en de rest van de dagen ga wandelen. We slapen gelukkig wel in hostels en verder gaan we nog een bezoek brengen aan warmwaterbronnen en ga ik waarschijnlijk ziplinen (een soort parcours/kabelbaan tussen de rotsen). 
Ik kan nu al bijna niet wachten! 

Tot snel!

Liefs,
Margot

  • 19 Mei 2015 - 09:42

    Bernadette:

    Hoi Margot, leuk om weer te lezen. Je maakt toch een hoop mee in korte tijd. Kijk weer uit naar je volgende verhaal. Hartelijke groet, Bernadette

  • 19 Mei 2015 - 13:52

    Riet Van Zqandvoort:

    Dag Margootje,

    Je beleefd zoveel mooie, spannende, interessante avonturen, je bent en bofkont.
    Doe geen al te dolle dingen en geniet.

    OMA

  • 25 Mei 2015 - 02:10

    Rein W.M. Van Zandvoort:

    Hoi Margot,

    Wat maak je toch een hoop leuke dingen mee. Kijk maar goed uit met ziplinen, rotsen zijn nog steeds erg hard!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 6922

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: