Een heerlijk rustig weekje - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Margot - WaarBenJij.nu Een heerlijk rustig weekje - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Margot - WaarBenJij.nu

Een heerlijk rustig weekje

Blijf op de hoogte en volg Margot

26 April 2015 | Peru, Cuzco

Allereerst wil ik iedereen die mijn blog volgt ontzettend bedanken! Ik vind het super leuk om te zien dat mijn berichten zo vaak worden gelezen. 

Afgelopen week was eigenlijk niet zo interessant. We hadden 's middags les en 's ochtends hebben we weinig tot niets gedaan. Wel een goede reden om mijn boek uit te lezen! 

Vorige week zondag zijn we nog naar de twee laatste plekken van het boleto turístico geweest: Moray en Maras.
Beide plekken waren fantastisch!

Moray is een oude Inca-ruïne die bestaat uit een aantal enorme cirkels (zie de bijgevoegde foto). Het is bijna onmogelijk je voor te stellen dat deze plek door mensen is gemaakt. Alles is super symmetrisch en het is zo enorm groot! 
Na Moray gingen we naar Maras, de zoutmijnen. Met de bus reden we over een extreem smal paadje naar beneden. Tot twee keer toe moesten we in z'n achteruit omdat er een tegenligger aankwam. Aangezien de weg te smal is voor twee voertuigen moest een van de twee een stukje terug naar een breder stuk weg. Dat was wel weer even een avontuur, want je kon zo de afgrond in kijken. Gelukkig hebben we het allemaal overleefd en kwamen we even later aan bij de zoutvlaktes. Wat een prachtige plek is dat!

Er zijn enorme terrassen met apart vlakken waar zout in wordt gewonnen. Terwijl wij daar als toeristen rondliepen met onze camera's waren er gewoon mensen aan het werk. Deze plek vond ik echt heel indrukwekkend en ik kan dan ook niet wachten om naar de zoutvlaktes in Bolivia te gaan! 

Zoals ik eerder al schreef, heb ik deze week eigenlijk niet zoveel gedaan. Vandaag heb ik mijn spullen ingepakt, want morgen vertrekken we om 10.00 uur naar de Sacred Valley. Via school kunnen we daar een week lessen volgen zonder dat we er iets extra's voor hoeven te betalen. Met een klein groepje van acht mensen zullen we een week in een klein huisje wonen in de buurt van Ollantaytambo. We krijgen drie maaltijden per dag, hebben 's ochtends les en verder zijn er in de Sacred Valley genoeg dingen te doen en te zien.
Er is geen wifi en niemand weet zeker of de douches warm zullen zijn, maar dat gaan we allemaal wel zien. Een nieuw avontuur gaat het zeker worden!

Na aankomende week zitten mijn vier weken Spaanse les er alweer op en begin ik met vrijwilligerswerk. Aangezien ik mijn Spaans nog niet goed genoeg vind, heb ik besloten om tijdens mijn vrijwilligerswerk nog vier uur privé-les te volgen. Daarnaast krijgen we ook nog één uur in de week een gratis les van school.

Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal zal gaan lopen, maar volgende week eerst maar eens een week in de Sacred Valley overleven! 

Tot snel!

Liefs, 
Margot

  • 26 April 2015 - 02:23

    Rein W.M. Van Zandvoort:

    Hoi Margot,
    Ook wel eens lekker om een rustig weekje te hebben, ik denk dat iedereen dat wel prettig zou vinden.
    En zeker nog met alles wat je te wachten staat.

  • 26 April 2015 - 09:46

    Riet Van Zandvoort:

    Dag Margot,
    Ik geniet op afstand van al je avonturen en er volgt nog van alles, ik pak mijn oude fiets en doe een
    trap om fit te blijven. Boel groeten OMA

  • 26 April 2015 - 09:52

    Bernadette:

    Hoi Margot.

    Ik denk dat jouw Spaans al heel behoorlijk zal zijn, beter dan dat van mij

  • 26 April 2015 - 09:55

    Bernadette:

    De helft van mijn bericht "viel" weg.
    Veel succes komende week. Een koude douche is toch wel lekker bij die temeraturen daar?

  • 29 April 2015 - 15:58

    Jenny:

    Voor een rustige week heb je wel een aantal dingen gedaan die je niet snel zult vergeten ;).
    Veel plezier volgende week.
    Liefss, Jenny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 6937

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: